Hoppa till sidans innehåll

Frågor & svar


1. Jag försöker boka via appen men får felmeddelande: "Serverfel, var god försök senare", varför?

För att kunna boka i appen måste man först ha bokat och betalat via webben minst en gång först. När man gör detta behöver man också spara sitt kort. Detta står tydligt när man öppnar appen första gången. Genomför en betalning via webben och spara sitt kort. Därefter kan appen användas.

2. Jag har registererat mig men får inte medlemspriser?

Medlemspriserna styrs av att mailadresserna finns i medlemsregistret. Kontrollera att det är korrekt mailadress registrerat i klubben genom att kontakta Eva Ek (This is a mailto link).

3. Jag ska boka speltid men det visar bara tider, inte vilka banor som är lediga.

Om det finns lediga tider på någon av våra spelbara banor så visas tiderna först. Klicka på en tid så visas vilka banor som är lediga att bokas.

4. Varför visas bara lediga tider, inte bokade också?

Besöker du bokningssidan på skultorptennis.se så visas enbart mobilvyn. Detta beror på att bredden på hemsidan är för smal för att visa överblicksvyn (desktopvyn). För att få en överblick över alla banor så besök MATCHi.se eller klicka på länken på bokningssidan för att komma direkt till Skultorps TK på MATCHi.

5. Jag besöker bokningssidan på MATCHi.se via dator men ser ändå inte överblicken av alla banor, varför?

Det kan bero på skärmupplösningen du har på din dator. Justera till en högre skärmupplösning (1920x1080) så borde det lösa problemet.

6. Jag är ny medlem men får inte medlemspriser?

Eftersom nya medlemmar registreras i klubbens medlemsregister manuellt för att sedan kopplingen ska göras i MATCHi, kan det ta några dagar. Kontakta Eva Ek för medlemsfrågor (This is a mailto link).

7. Vi är flera familjemedlemmar som använder samma e-postadress men kan inte boka eller får inte ungdomspris.

Eftersom varje konto och e-postadress är kopplat till en person måste e-postadressen vara unik. För att få ungdomspris måste medlemmen vara registrerad med sin unika e-postadress i medlemsregistret.

8. Jag har haft problem att boka och betala med Nordea-kort, vad beror det på? 

Det har under en tid varit svårt för kunder att betala med kort utfärdade av Nordea p g a nya 3D Secure-restriktioner hos banken. Detta ska nu vara lös. Skulle problemet kvarstå, mejla This is a mailto link.

9. Jag har magnetkort för gamla bokningssystemet med flera speltimmar kvar, kan jag inte använda dessa längre? 

I och med nytt bokningsprogram som är kopplat till ljussystemet på innebanorna, tas magnetkorten nu ur bruk. Ni som har timmar kvar på magnetkorten kommer självklart att få pengarna tillbaka. Detta kommer att ske vid några tillfällen i hallen för att ha möjlighet att läsa av antalet timmar/kort.

Kontakta någon i styrelsen eller någon tränare.

10. Hur gör jag om jag vill abonnera en tid?

Kontakta Urban Brumm e-post: This is a mailto link

11. Vad gäller för abonnemang?

Medlemsskap i klubben krävs vid abonnemang. Man abonnerar en specifik tid under en termin dvs. 20 veckor. I regel v. 2-21 och v. 34-1. Under sommaren finns inga abonnemang på inne eller utebanorna.

12. Hur lång är säsongen för utomhusbanorna?

I regel är utomhusbanorna öppna för bokning maj-september. Vinterns nederbörd och vårens väder spelar en stor roll när det är möjligt att öppna banorna på våren.

13. Jag har avbokat en speltid men verkar inte fått tillbaka hela beloppet, varför?

När en bokad tid avbokas ligger den oftast endast som en reservation hos kundens bank. Det som händer då är att vi släpper reservationen och endast genomför en dragning på 12,50 kr. Den ursprungliga transaktionen försvinner alltså bara, dock letar kunden ofta efter en återbetalning, vilket de alltså inte kommer hitta. Allt som ska finnas kvar är dragningen av avgiften och det är då hela summan de betalat. 

 

Fler frågor och svar om MATCHi hittar ni på: https://www.matchi.se/home/faq

Har ni frågot om själva bokningssystemet, kontakta MATCHi direkt via e-post: This is a mailto link

Har ni frågor som rör Skultorps TK, bokningar, priser etc så kontakta någon av administratörerna:

Eva Ek: 0703-972527, This is a mailto link (medlemsfrågor)

Mari von Sivers Furhoff: 070-52 34 309, This is a mailto link

Urban Brumm: 0500-43 01 95, This is a mailto link


Uppdaterad: 19 JAN 2017 09:32 Skribent: Mari Furhoff
Epost: Adressen Gömd
STK_Facebook
 
tävlingar i Sverige 
 
Vill du få något publicerat på hemsidan?
Skicka då mail till:
webmaster.
 

Postadress:
Skultorps TK - Tennis
Klagstorpsvägen 32
54157 Skövde

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info

Zerva

 Vägkrogen i Skultorp

Jackon isolering

HBP

 GEB_byline_rgb

Niclas Motor i Skövde AB

ica

Pizzahuset 

Ekens Djurklinik

Imtech

CAVERION

 Laserdome Actioncenter Skövde

Borgunda Bygghandel

Sahlbergs tak

Sjogerstads el

Västgöta rör

 Ström & Andersson Plåtslageri AB

SLA

XR

Bravida

Shell 7 Eleven

Skanska

Gym4You

Svenska kyrkan Skultorp

Conteco företagsreklam

Nordisk Industrioptimering